Alla inlägg den 2 september 2014

Av A - 2 september 2014 20:59

Så fick vi sänka blicken mot marken och sakta gå tillbaka till exakt samma ruta som vi gav oss av ifrån, resan tog ett abrupt slut när jag inte längre kunde kontrollera situationen.


Skammen är total nu och jag känner mig så skitig/smutsig/värdelös, visst fick jag känna på hur det känns att leva. Men nu är det som att livsstilen är död och jag är så distanserad ifrån det jag vill ha.


Studiepengarna gav mig chansen att finna kärleken, men nu när pengarna inte finns kvar där längre så är det distansen som stannat mellan oss. Förvirring och osäkerhet som leder oss.

Och vem är jag och vad ger mig rätten att dra ner en annan människa i smutsen? Fördärva dennas möjligheter till ett liv som är värt att leva.


Ska jag hålla mig fast och uppta platsen i ditt hjärta när ditt livs kärlek kan vara 1 dag ifrån dig? Ska jag stanna kvar och låta dig såra mig? Ska jag dra mig ur pga fegheten bara för att tankarna av att jag aldrig kan förtjäna dig har etsat sig fast i mitt huvud.

Det är lätt att älska dig men så svårt att göra det rätt, jag gör vad jag kan men det är inte mycket. Så jag håller mig fast och till slut kommer du gå vidare.


Jag fick en sommar av dig som jag aldrig varit värd, fick leva ett liv som jag drömt om så länge. Jag var så fri, så lycklig tillsammans med dig. 

Så när du väl går så är jag mest tacksam för att du lärde mig mer om det verkliga livet, önskar nog bara att jag kunde gett dig så mycket mer.


Mitt huvud går sönder mer eller mindre varje natt, paniken och känslan av att allt är så hopplöst.

Jag är så förvirrad och alla lösningar jag har på problemen funkar inte, strandsatt på en plats jag velat fly ifrån så länge. Jag saknar känslan av att vara fri, känslan av att vara så trygg.

Luftslottet jag byggde lämnade mig med en skuld, en skuld som kan leda rakt ner i ett alltför stort djup.


Det enda positiva är väl att jag inte dricker för att försöka fly längre, dels för att det inte funkade men också för att det sällan ger mig något.

Så jag bytte alkoholen mot en skuld som jag förmodligen aldrig kan betala, önskar jag kunde se vägen ur det här helvetet och veta att jag kan göra något åt allt. Men just nu känner jag mig så liten och världen har byggt upp alltför stora murar runt mig som jag aldrig kan klättra över, min stege saknar för många av stegen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards