Alla inlägg den 31 maj 2014

Av A - 31 maj 2014 17:35

Det känns lite som om livet är påväg att förändras nu, när tankarna inte längre är svarta moln utan bara grådisiga och har regn att erbjuda.


Jag gillar regn, regn är bland det mysigaste vädret som kan erbjudas. Hur skönt det än kan vara med solsken ibland så finns det nästan inget värre med en kropp än att vara helt svettig och kladdig. När det regnar kan det ändå vara lite varmt, samt att man kan hålla sig inomhus utan att känna att man slösar bort sin tid.


Jag har pendlat så mycket på senaste, varit helt sinnessjukt osäker på mig själv och vart jag är påväg i livet.

Det känns som det kanske kan komma en förändring, kollat på jobb och tänkt lite positiva tankar. Även fast jobbsökandet och att komma in i det kan kännas läskigt ibland så är det något jag måste göra.

Jag måste visa nu inte bara för andra utan även för mig själv att jag kan vara mer, det är bara början som är läskig/jobbig/äcklig om jag inte landar ett helvetesjobb.


Men lite hjärna måste man lägga in i det, jag har som avsikt att fixa till studierna iaf och fortsätta dom så länge det går. Faller det innan December (Då vi egentligen slutar) så gör det, det är ingen The End skärm som dyker upp. Det är bara början på en annan väg.


Kanske är det för att jag är kär? För att mitt bröst fylls med fjärilar varje gång den där rösten spelas i huvudet, när en bild dyker upp och hela min kropp känns pirrig (Det sköna med att ha en 14årig tjej som bor i en är att man får känna alla feelings)


För att den personen är mycket för mig, för att jag vill kunna vara mycket för henne.
Hon säger att jag redan är det och hon har ju bara fått cirka 30% av vad jag vet att jag kan vara.


I början kändes det som om det här var ett patetisk försök till en reunion tour, en emotionell cash grab. Så jag var inte riktigt redo för att känslor skulle skapas och kännas så starka mellan oss. Jag vet vad jag känner och det är väldigt starkt, hon dök upp och fick alla andra i livet att blekna.

Jag kanske inte är 100% redo på allt på alla plan, men jag är redo för att satsa och försöka vinna.

På många sätt så känns det som jag äntligen hittat min soulmate, hon får mig att skratta och känna så mycket. Idag märkte jag att hela världen var grön, det var rätt länge sen världen faktiskt hade så mycket färg och innehåll i sig.


Vet att det blir konstigt om man läser gårdagens och sen detta, men ibland bryter jag ihop. Det är något jag måste göra,vill inte göra det för evigt och tror inte jag kommer göra det heller.

Men att gå från att vara säker på att man nån dag ska ta sitt liv, till att faktiskt vilja utforska och ge det några försök till känns rätt bra.


Har mitt livs största utmaning framför mig och jag tror att jag ser till att gå rakryggad emot den med öppet hjärta, det värsta som kan hända är att jag förlorar. Det bästa är att jag får en möjlighet att uppleva ett helt annorlunda liv och sträva efter att leva det hand i hand med den personen som gett mig mest.

Bästa dagen på 2014, kunde nog bara varit bättre om min arm varit runt henne och jag skrivit detta med 1 hand istället för 2.

LIFE <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards