Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av A - 17 oktober 2013 05:42

Jag hör hur folk sakta vaknar upp ifrån sin sömn, gör sig redo för att lägga 8 timmar på nånting dom måste.

Ser hur grannarna tänder sina kökslampor för att äta sin frukost, funderar en stund på varför personen mitt emot tände sin lampa klockan 4 samt om personen i fönstret ovan verkligen är en person för isånnafall har jag blivit uttittad i snart 2 timmar.


Så intressant är livet i en lägenhet klockan 5:40ish på morgonen i min stad, så intressant har livet varit hela veckan i min stad. Kanske är mina ögon bara trasiga.


Snart kommer jag somna för att vakna vid 16 som jag gjorde igår, vakna upp och känna den där känslan av att jag har förstört hela dagen och kvällen. Känna känslorna av att trots att du sitter bredvid mig så är det egentligen ingen värme här, din lägenhet är kall.


Jag är här för att du är ensam, tycker synd om dig för jag tror att du faktiskt är ensam egentligen. Du har 300 vänner på facebook, du har folk som ringer dig dagligen men du är ensam för det. Jag har 26 vänner på facebook men jag behöver bara några för att inte känna mig ensam, dom är där för mig trots att vi knappt pratat med varandra. Dom 3 som jag bara känt i några månader respektive dagar, dom är där för mig och pratar med mig. 

Ibland känns det bra att ha dom där men dom är distraktioner, positiva distraktioner men fortfarande distraktioner.


Jag kan få er att le - kan få er att skratta - ni kan ta den glädjen jag ska känna men inte känner, varsågoda ta för er. Skulle egentligen aldrig ha sagt ett ord om hur jag mådde innerst inne, ni ser mig som ett svart hål. Kanske är jag ett svart hål för att illusionen av livet har spruckit, ramen och bildfiltret har försvunnit och allt jag ser är pelare av grå betong som håller er fjättrade.


Du behöver mig nu när du är ensam, jag skulle tro att jag är din bästa vän. Men jag är inte säker på om det stämmer eller inte, det har gått 20år kanske tillochmed 21år och mycket har hänt. Du valde att blunda när jag utvecklades till personen jag är idag, du valde att svika mig när jag behövde folk som mest. Jag kanske låter bitter kanske tillochmed arg, men hade jag hatat dig så hade jag inte suttit här i ditt vardagsrum nu. Jag hade inte följt med dig på dina joggingrundor, hade förmodligen inte svarat på något du sagt heller. Jag hade skalat av mig dig som jag skalade av mig allt annat tidigare, på den tiden när jag inte hade någon ekonomi.


Men du ringde och nu har jag varit här i 4 dagar, börjar bli dags att ta sig hemåt igen snart. Hem till mina 4 gråa väggar som kommer skrika av lycka när jag kliver in, som kommer vagga mig in i en falsk känsla av trygghet.


Lilll Damen ville träffas idag men eftersom klockan är 6 nu så kommer jag säkerligen missa det, inte av ren vilja för hon kan vara fantastisk när hon vill men samtidigt stampa sönder ditt hjärta när hon vill. Hon kan göra illa dig på samma sätt som hon kan hela dig, hon är trasig och sjuk men så otroligt bra. Om alla vore lika trasiga på pappret som henne så skulle jorden nog vara bättre, alla som ska föreställa perfekta är mer defekta än vad hon är vilket är sorgligt på sitt sätt.


Förlåt för att jag sviker dig idag, jag gillar aldrig att svika dig eller få dig att känna dig nere. Du har tillräckligt med problem för att jag ska vara ett till i ditt liv, det var nog därför du valde att skala bort mig från början. Jag var öppen som en bok och du såg alla bilderna och läste alla ord i boken, det var nästan som om du kunde citera mig för ett tag. Men du visste att jag var fel, du ska nog vara tacksam för det.



Om jag kunde för bara en minut eller så gå utanför min egna kropp, och titta på mig när jag sitter här under en filt hukandes över den här laptopen så skulle jag titta mig själv i ögonen och säga "Du är en jävla idiot, det absolut värsta med att du är en jävla idiot är att du faktiskt vet om det själv" sen skulle jag ta i allt vad jag orkade och bryta näsbenet på den personen jag har blivit.


Jag försöker komma på vad min backup plan ska bli nu när jag kommer svika mig själv återigen, svika löftet jag gav mig själv. Löftet som skulle vara det som faktiskt gav mig kraft att försöka iaf för en stund, iaf försöka för dagen. Men om man går runt och tänker "Om allting skiter sig så är självmord ett bra alternativ" så är man nog rätt dum i huvudet, jag är nog rätt dum i huvudet.


Det blir ingen lägenhet någonstans för mig, det är 3-5 års bostadskö så det är i stort sett kört där. Jobbet är samma sak där det är fortfarande 2-3 år kvar innan jag har ett riktigt jobb, sen om det blir ett jobb jag trivs med tror jag inte. Lönen kanske skulle vara något jag trivs med, men att bara leva för att få pengar när man tycker att csn studielån på 9000 i månaden är helt onödigt känns rätt dumt.


Tankarna börjar snurra och jag kan bara välkommna er ut i frihet, hoppas ni har haft det bra därinne. Mina demoner - Mina sorger - Mina fel - Mina misstag, välkommna.


Det känns dagligen som jag är påväg att drunkna, jag har ingen jävla aning om var jag är påväg längre. Jag vet inte hur jag ska ta mig ur det här, jag kan inte plugga pga av att min hjärna inte lär sig något. Det leder till att går sämre för mig, till slut går det så jävla illa så jag inte har något val än att avsluta alltihopa. Socialt så är det samma sak, pågrund av studierna så har jag råd med fritid ekonomiskt men inte tidsmässigt. Pågrund av vänner och dålig busstrafik på helger så har jag inte möjligheten att röra på mig fritt, samt komma in i ett nytt mönster. Äckligt egentligen att jag skyller på andra, det känns helt fel. Är förmodligen mitt egna fel för att jag aldrig tänkt till.


Det här är du idag Andreas, det här är vad du har skapat. Du kanske förstår nu varför du är en jävla idiot och varför det skulle kännas så skönt att slå dig i ansiktet, det här är vad alla kommer tänka om dig om du tar livet av dig.


Din jävla idiot.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards