Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av A - 12 oktober 2013 22:51

Ibland vill livet ge dig en signal på vad du ska vara beredd på, mestadels bara för att se hur du tacklar problemen som ställs upp framför dig.


Jag har aldrig varit en person som varit duktig på problemlösning, jag är dock jävligt duktig på att ana problemen och försöka undvika dom helt.
Sen att det inte alltid funkar är en annan femma


Idag är det samma problem som vanligt, jag känner mig fastkedjad som om jag verkligen skulle behöva få flyga och se allt från ett annat perspektiv,
få andas annorlunda luft och få höra en annorlunda röst
Skulle må bra av att bara få ett samtal just nu, en varm röst som bara ringer och vill prata om ingenting.
Kanske skulle jag inte ens behöva prata utan bara lyssna lite.


Jag hatar inte mig själv idag, idag är jag bra och idag är jag precis så som jag borde få vara.
Idag hatar jag andra, mest för att dom sviker när jag behöver dom som mest.
Det hade räckt med ett nej eller vadsomhelst, men att ignorera en totalt känns så jävla ruttet och lågt.
En dag kanske jag har någon annan och då kommer allting komma tillbaka rakt i ansiktet på dig


Ledigheten gör mig galen, jag klarar inte menlösa dagar utan innehåll längre.
Har varit ledig sen i onsdags (klarade min kurs!) och nu har vi en veckas ledighet framför oss,
för mig är det ingen ledighet utan mest kommer jag nog bara känna mig ensam, vakna och känna mig nere utan anledning.

Det har börjat återkomma nu, nattbeteendet som jag hade innan jag var tvungen att vakna kl 5:20 på morgonen.
Nätterna gör så att jag känner, men det blir snabbt en överdos på alla möjliga känslor.
Ibland bra men oftast dåliga, inatt ville jag bara hålla mig vaken och få känna nånting igen så jag somnade inte förens 6.


Spenderade lite tid med att prata med en trevlig holländare, fredagskvällar ska ju vara lite aktiviteter.
Så han dök upp full och hög för att prata lite skit och slösa lite tid, inte mig emot direkt då jag var själv innan.
Han är inte den bästa på att prata engelska men han försöker iaf, oftast är det sånt som människor glömmer helt och hållet
Människor som försöker är alltid mer intressanta än folk som inte försöker alls,
trots en sprucken språkbarriär så gav han sitt allt.
Skön lirare och riktigt rolig.


Vaknade runt klockan 13:00 idag och direkt så var den där, känslan av sorg, känslan av att ha förlorat något.
Lite som när man var liten och ett husdjur hade dött och man tittade mot deras favoritplats för att mötas av ingenting,
ingen utsträckt tunga, inget skakande av en svans, ingenting finns kvar längre och stenen i ditt bröst faller.
Vill bli av med den men vet fortfarande inte hur.

Dagen var i stort sett händelselös, ingen hörde av sig trots sms och sånt så jag har ingen aning vad man gör då för att komma iväg.


Tände ett doftljus och öppnade en öl och kollade på en film som heter Safe Haven (Nicholas Spark filmatisering)
snöat in mig rätt mycket på hans filmer, tycker dom är välgjorda och oftast har dom ett bra bildfilter över sig.
Sen om dom skule ha bra story eller vara nånting mer kan man ju lämna till andra att tycka, jag gillar dom iaf.
Fast iofs gillade jag ju Silver linings, inte för att filmen var bra utan för att jag trivdes med karaktärerna.

I filmen så flyr iaf en tjej ifrån en våldsam make och hamnar på vischan och träffar genast en snubbe som självklart ser ut som han kommit från en Calvin Klein reklam ungefär,
det är ju så det alltid är i livet ;)


Började genast att känna nånting över hela den situationen pga det tillfället då jag gjorde illa mitt ex, inte för att det var lika grovt eller något men skadan är ändå skedd.
Kanske är jag egentligen ett jävla svin och allt som stör mig nu är pga jag ska lära mig av mitt livs största misstag.
karma ska väl vara jävligt, och jag kan må jävligt dåligt och vara jävligt nere när hjärnan bestämt sig för det.


Jag letar efter kärleken, efter den där speciella människan. Men jag kanske inte förtjänar det överhuvudtaget? Det kanske är så simpelt.
Inte för att jag någonsin skulle vara killen som dricker 10 öl för att dunka på sin älskade, men har man gjort ett misstag spelar inte skalan någon roll.


Skadan är redan skedd.


Allt jag kan göra är att ångra det och lova att det aldrig händer igen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards