Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Lack of sleep

Av A - 24 september 2013 04:00

Jag hatar alltid att skriva starten på ett inlägg, känns som att dom alltid är krystade eller opersonliga.

Dock måste man ta sig förbi hindrena för att komma nånstans :)


Måndagen var ett totalt clusterfuck, kunde inte sova på natten och så ska man upp 5:30 på morgonen för att göra sig i ordning för att pendla till studier.


Men jag lyckades med bravaden att få läraren att snegla åt mitt håll när han påpekade att saker kanske är pisslätta för vissa (I R GENIUS) handla ny tröja och käka donken innan jag somnade kl 15:30 på eftermiddagen som man ska göra.


Signade upp mig på en datingsida för några veckor sen mest bara för att, man vet aldrig om det kanske finns någon intressant därute som förtjänar ens kärlek i slutändan. I mitt sömn depriverade läge lyckades jag höra av mig till någon random brud som dissade mig som tack. Påpekade mest att det hade varit otrevligt att besöka hennes sida utan att lämna en kommentar, men antar att hon inte tyckte detsamma eftersom det var vad hon gjorde. Får önska henne lycka till på sin livsresa hon verkade kärleksfull (Jag är inte bitter)


Av någon skum anledning så får ovanstående mig att le, önskar jag visste varför.

Egentligen borde dagen ha blivit ett totalt fiasko men det var faktiskt helt underbar, kanske var för att jag var helt borta i huvudet men jag hade verkligen asroligt.



Var någon som hade hört av sig till mig men hon har inte varit inloggad på snart 3 veckor, känns lite jobbigt skulle vilja veta lite mer om henne. Känns som att folk kräver bild nuförtiden, för mig personligen är bilden inte viktig. Jag spenderar tiden med att lära känna människan och gillar jag henne för vad hon är så är det bra. Man kan ju vara ihop med en fotomodell men 30-40 år senare är hon nog fan inte lika snygg som hon var tidigare, då är det viktigare att personligheten finns där. För målet är ju att hitta den där speciella som man vill leva ihop med dom få åren man får på den här jorden



Var och köpte kläder med en vän, han är utav modellen 120kg man så att hitta kläder i hans storlek kan vara lite krångel. Eftersom jag var fnissigare än en weedrökare under dagen så hade jag en makalös upplevelse + att jag lämnade affären med en ny tröja som inte såg alltför taskigt ut. 

Men nu vet han hur jag känner mig när skostorlek 46 är för liten och jag måste leta efter 47:or

KARMA


Sakerna som får en att skratta när man är övertrött kan vara så jävla udda, egentligen är inte hälften utav grejerna kul utan mest tragiska men man lyckas få dom att bli roliga.


Saker som skrattades åt

- Ena polarens vänsterböjda penis!

- 120kg kompis i large tröja

- 120kg kompisens ide om att skaffa 2 katter i brist på annat

- Bauhaus skylten i botkyrka

- Att min polare som barn trodde han var kemi kung och drack tvål...


Alla historier han berättar om sig själv som unge får mig att vilja bygga en tidsmaskin och åka tillbaks i tiden för att ge han lite stryk tills han gör rätt. 

Ahh han är en älskvärd människa och förmodligen den jag skulle klassa som min bästa vän, önskar bara att han skulle vilja vara lite mera social oftare för han är kul att vara med.


Känns som att måndagen var starten på en tid av glädje efter alla stunder då jag känt sorg, men det är oftast så för mig. Jag har några bra dagar ibland veckor sen skiftar det, men nuförtiden är det bara på helger som jag ger mig själv tid att sjunka ihop. 

Är något jag måste arbeta på för att lära mig hantera, men det kommer med tiden tror jag.


Började prata med en random person på en chatt i söndags och han sökte folk som känt sig deprimerade, när han väl började beskriva vad som försigick i sin hjärna så höll jag på att tappa hakan totalt. På något magiskt sätt hade jag lyckats möta en 20årig version av mig själv, han har samma grej med den där rösten i skallen som är allt annat än snäll, dock så var hans röst mer åt "Du är värdelös hållet" Jag är van med "Du borde inte leva längre, ta livet av dig" versionen som jag antar egentligen är samma eftersom jag började med värdelös grejen och den utvecklades till det senare.


Var riktigt fascinerande att prata med han, jag försökte ge han stöd så gått det går. Känns konstigt dock att man får sitta och ge folk stöd när man personligen funderar på att ta sitt liv för att man inte ser en annan utväg, dock brukar jag hålla folk ifrån det för jag tycker inte liv är någonting man ska slösa bort (Säger emot mig själv lite)

Men han verkade vara en riktigt trevlig snubbe, men han tillhör den där skaran där jag själv är inräknad, dom som tänker lite mer och dom som är lite mera osäkra på sig själva och inte riktigt hittar den där punkten av trygghet.


Skolan känns lite sådär just nu, tycker kursen är lite småtrevlig när det gäller vissa saker. Men att jag ska lära mig hur man skissar ett flödesschema tills den 29 samt att jag har prov nu på torsdag som sträcker sig över 17 sidor är en annan sak, speciellt då betygssystemet  tydligen är helt uselt utformat. Räcker med ett endaste F för att allting ska vara förstört. Skulle jag misslyckas med studierna och få CSN på mig så är jag körd, då blir det kronofogden direkt så pressen finns där och jag har ju min negativa grundsyn så jag är rätt inriktad på att allt skiter sig till slut.

Dock är det inte långt kvar tills december så i värsta fall har jag min utväg planerad.


Mitt horoskop på senaste har varit lite småudda, det är väldigt inriktat på att allting ska vara romantiskt. Ska väl dock nämnas att jag inte tar det 100% seriöst men det vore ju kul om det hade rätt någon gång när det gäller något positivt.

Väldigt mycket kärleksrelaterat på senaste så jag vet inte om universum har något speciellt planerat, skulle ju inte skada.


Fick höra dom 3 magiska orden idag och det kändes rätt bra, inte hört dom på riktigt jävla länge. Det är något speciellt med dom så får en att känna sig lite uppåt, speciellt om man iaf får tro att människan menar dom. Sen finns det ju alltid olika version såsom Kärlek/Kamrat/Familj etc men ett "Jag älskar dig" kändes fint.


Blev väckt runt kl 20:30 skulle egentligen somnat om men jag gick upp av någon dum anledning, min älskade moder sa att det fanns mat på spisen, men hela poängen med att äta McDonalds innan sömn var ju att slippa äta senare.

Så har varit uppe sen dess och ska åka om cirka 2 timmar, börjar känna mig trött nu men klockan ringer 5:30 och då ska jag duscha och allt sånt så kan inte sova nu iaf.


Egentligen hade jag bara tänkt skriva nånting kort om dagen men det blev rätt långt om allt som försiggår i min skalle just nu, förmodligen kommer ingen läsa det men det var skönt att få ur sig allt iaf.


Början på något nytt eller ytterligare en lögn för mig själv att tro på för stunden, den som lever får se :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 21 september 2014 17:18

Återigen så tar det över som så många gånger förut, som så många gånger innan vänder jag ut och in på mig själv.   Jag orkar inte så nu gråter vi, det måste räcka nu. Det måste ta slut, vill inte vänta till sen jag vill att det tar slut nu. ...

Av A - 2 september 2014 20:59

Så fick vi sänka blicken mot marken och sakta gå tillbaka till exakt samma ruta som vi gav oss av ifrån, resan tog ett abrupt slut när jag inte längre kunde kontrollera situationen.   Skammen är total nu och jag känner mig så skitig/smutsig/värde...

Av A - 4 juni 2014 17:35

Det känns som jag faller, kraften jag faller med sliter sönder mig i stycken.Fast i en bungy-jump lina som aldrig vågar sträckas ut helt, den fortsätter bara att studsa mig. Men kraften är med den och det är som att slå kroppen mot gatsten, om och ...

Av A - 31 maj 2014 17:35

Det känns lite som om livet är påväg att förändras nu, när tankarna inte längre är svarta moln utan bara grådisiga och har regn att erbjuda.   Jag gillar regn, regn är bland det mysigaste vädret som kan erbjudas. Hur skönt det än kan vara med sol...

Av A - 29 maj 2014 16:59

30 minuter senare och alla tankar som skrivits ned har blivit raderade   Kan inte Orkar inte Vill inte   Skriver för att jag mår dåligt, kan inte skriva på grund av att jag mår dåligt. Alla tankarna formas i huvudet och ser ut ungefär s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards