Direktlänk till inlägg 2 juni 2013

Helger + jag = Planerat

Av A - 2 juni 2013 20:38

Allting går alltid enligt planerna i min värld!


Fredagen började snyggt med att en vän bestämmer sig för att vi ska dricka öl, alltid relativt soft med några öl och jag började dricka vid 00:00 där iaf så visst jag var på. Enda udda med situationen var ju att han hörde av sig kl 6 och var här 6:20 på morgonen, då vet man att man har en lovande dag på g. Dock blev det rätt harmoniskt som vanligt, käkade McDonalds till frukost så var en nice morgon iaf.


Som vanligt trackasserar vi grannarna med aningen för hög musik, börjar anta att hela huset är döva eller att deras störningsjour vägrar svara på samtal. Vet personligen att jag skulle lacka av att höra WUUB WUUUUB WUUUB dubstep vid 8 tiden på en fredagsmorgon.

Men fan musik förgyller alla situationer, bra som dåliga och kommer alltid göra det. Lycklig en dag? Kör nån låt som symboliserar lycka för dig och må bättre! Dålig dag? samma sak där då har du möjligheten att köra något för att deppa sönder eller så försöker du bryta trenden. Så det är ett måste, så jag får be om ursäkt till alla grannarna som får stå ut med diverse anti kommersiell musik...My bad men kan inte sluta


Fredagen i övrigt var rätt lugn trots alkohol i en duglig mängd.


Lördagen


Tog min återställare kl 10 på morgonen (polaren skulle ha fest, tvungen att komma igång) redan där visste man att dagen skulle bli nyttig. Började med pizza till frukost samt en heineken som smakade allt annat än gott, hatar när man får äckel smak i munnen av öl. Dock antar jag att den funkade för jag kände mig inte speciellt full under resten av dagen/kvällen trots att jag fick i mig rätt vidriga shots och iaf 14öl.


Skulle dit runt 16:00 så började ju jävligt tidigt, klart mina vänner ska stressa satan. Bara för att du vet att en fest börjar en tid behöver du ju inte vara där 5 min utan det är bara slappna av och ta det lugnt, hade ju hela kvällen på oss i mina ögon. Dock är mina ögon inte vad som behövs, så vi var där runt 15:55 eller något


Polarna var fina killar dom siktar in sig på att vara sociala dvs sitta vid ett annat bord och titta på mig, går jag nånstans får jag svans. Visst kan väl fatta att jag var deras knytpunkt på den här festen då det var jag som fixade dit dom men va fan. Knyt kontakter och snacka skit, bara rör på er åt något håll istället för att klamra sig fast vid samma gamla vanliga.


Kände lite då och då att jag ville komma bort en bit och få en distans, så jag gick ut och tog lite frisk luft rätt ofta. Var ett snyggt ställe han hade valt, så hade sjö och grejer precis bredvid, en perfekt idyll på många sätt.

Största dilemmat för mig personligen var att jag inte var speciellt inne på nånting, visste redan att alla tjejer som skulle ta sig dit var upptagna så inga möjligheter till romans överhuvudtaget (1Nightstands = inte romans)

Spenderade mestadelen av tiden med att hänga med en brudpolare, sparkade lite boll och gjorde saker som fick ut en från diskussioner man egentligen inte vill ha.


Hon är soft och jävligt rolig på alla sätt, men tror vi går tillbaka 9 år i tiden nu som "vänner" vi är väl inte riktiga vänner på det sättet, vi umgås ju aldrig ensamma vanligtvis men vi bondar rätt bra ihop på fester. Är mer som en fucked up syskonrelation, då hon kan vara den kvinnliga versionen av mig då det kommer till sjuk humor. En av få damer som gett mig kväljningskänslor genom att enbart vara äcklig


Tog första doppet vid 3 imorse, och fy satan vad kallt det var :/ Doppade dock mig bara upp till axlarna, trodde jag skulle orka med skallen också men nej fy fan.

Vid 4-5 imorse var det bara 4 pers kvar på stället, så jag och en av mina vänner som kommit dit (ingen av orginal 2, dom stack vid typ 23) kom på att det är rätt drygt att sova utan sängkläder i ett ställe där det bara finns träbänkar/bord så vi tänkte att vi kunde gå hem.


Sure var väl inte speciellt långt tillbaka till stan, men dra åt helvete om det inte kändes. Min nya skor har aldrig gjort så jävla ont förut, så när jag kom hem imorse vid 9 tiden (turtle speed) så var det bara hälla upp ett stort jävla glas vatten och gå och dö. Ska väl tillläggas att jag bor ytterligare en mil utanför stan, så fick först följa med polaren och droppa han på vägen sen fortsätta solo.


Måste sett för jävla snygg ut i skjorta och slips med min systemkasse i morse...

Kändes bra att jag sov i x antal timmar och vaknade aningen förvirrad kl 19:20 nu på kvällen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 21 september 2014 17:18

Återigen så tar det över som så många gånger förut, som så många gånger innan vänder jag ut och in på mig själv.   Jag orkar inte så nu gråter vi, det måste räcka nu. Det måste ta slut, vill inte vänta till sen jag vill att det tar slut nu. ...

Av A - 2 september 2014 20:59

Så fick vi sänka blicken mot marken och sakta gå tillbaka till exakt samma ruta som vi gav oss av ifrån, resan tog ett abrupt slut när jag inte längre kunde kontrollera situationen.   Skammen är total nu och jag känner mig så skitig/smutsig/värde...

Av A - 4 juni 2014 17:35

Det känns som jag faller, kraften jag faller med sliter sönder mig i stycken.Fast i en bungy-jump lina som aldrig vågar sträckas ut helt, den fortsätter bara att studsa mig. Men kraften är med den och det är som att slå kroppen mot gatsten, om och ...

Av A - 31 maj 2014 17:35

Det känns lite som om livet är påväg att förändras nu, när tankarna inte längre är svarta moln utan bara grådisiga och har regn att erbjuda.   Jag gillar regn, regn är bland det mysigaste vädret som kan erbjudas. Hur skönt det än kan vara med sol...

Av A - 29 maj 2014 16:59

30 minuter senare och alla tankar som skrivits ned har blivit raderade   Kan inte Orkar inte Vill inte   Skriver för att jag mår dåligt, kan inte skriva på grund av att jag mår dåligt. Alla tankarna formas i huvudet och ser ut ungefär s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards